Тимчасова втрата територій, девальвація гривні та падіння купівельної спроможності - всі ці фактори вкрай негативно відбилися на медіа-індустрії. Всеукраїнська рекламна коаліція підрахувала, що в 2014 році обсяг телереклами впав на 20% - до 9060 млн. Грн., Повідомляє «Дело».
Зменшившийся рекламний ринок уже спровокував проблеми насамперед у секторі тематичних телеканалів. Належний донецькому бізнесмену Борису Колеснікову XSPORT оголосив про тимчасове - на 90 днів - припинення мовлення з 1 січня 2014 року. Телеканал, як повідомив глава його наглядової ради Юрій Громницький, «бере паузу на реорганізацію». «Він існування не припиняє», - процитувало топ-менеджера видання Mediasat.
Член Національної ради з телерадіомовлення Олег Черниш підкреслив, що в законі немає норми про призупинення мовлення. Він зазначив, що Нацрада має право перевірити XSPORT і, якщо знайде порушення - застосувати санкції. Це може бути попередження, штраф або судовий позов з вимогою позбавити ліцензії.
Член громадської ради при медіа-регуляторі Олександр Глущенко зазначив, що схожі проблеми виникли і в інших учасників ринку. За його словами, «Меню ТВ», «Гумор ТБ» і «Бабай ТБ» теж пішли з ринку. Нацбанк відмовився від фінансування належного йому "Банківського телебачення". Держава озвучило плани щодо переформатування даного медіа-ресурсу для іноземного мовлення.
«До літа 2015 року ще з десяток тематичних телеканалів підуть з ефіру», - припустив Олександр Глущенко. Він підрахував, що на сьогоднішній день з чотирьох супутників мовлення ведуть близько 80 українських телеканалів. Основна бізнес-модель у них - рекламна. Тепер через падіння ринку вітчизняна індустрія просто не в змозі «прогодувати» таку кількість ТВ-гравців. «Рекламний котел зменшився, а ложок залишилося 80», - змалював ситуацію експерт.
Для багатьох телеканалів, зазначив Олександр Глущенко, тарифи за мовлення в цифровій ефірній мережі «Зеонбуду» виявилися непосильною ношею. «З урахуванням зменшення рекламного ринку платити за мовлення в аналогу і паралельно за розповсюдження в цифрі ще близько 1,6 млн. Грн. на місяць - для гравців стає все важче », - констатував член громадської ради при медіа-регуляторі. «У загальнонаціональної мережі при нинішніх економічних умовах максимальну кількість телеканалів повинно бути не більше 20 в двох мультиплексах, з урахуванням регіональних і місцевих. А 32 телеканалу, 28 з яких - загальнонаціональні та 4 мультиплекси - це явище надлишкове для українського ринку », - підрахував Олександр Глущенко.
Грунтуючись на досвіді попередньої кризи 2008-2009 років, Олександр Глущенко припустив, що складна економічна ситуація в країні і в галузі призведе до зростання піратства, як серед провайдерів так і абонентів. Тоді деякі кабельні оператори використовували ще й underreporting (навмисне заниження абонентської бази, щоб зменшити відрахування правовласникам). За його словами, щоб вижити, правовласники контенту повинні піти назустріч провайдерам і тимчасово зафіксувати ціни в гривні, відмовившись від прив'язки до доларів США. В іншому випадку обидві незаконні практики знову знайдуть широке застосування у зв'язку із зростанням цін і на тлі падіння купівельної можливості.
Ремонт та обслуговування техніки поштою Україна - TV-SAT-REMONT
Наша компанія займається професійним ремонтом ноутбуків, ігрових консолей і планшетів. Багаторічний досвід роботи в галузі-це впевненість, що Ваше обладнання знаходиться в надійних руках. На Нас можна покластися, нам довіряють сотні клієнтів. Приходьте і перевірте нашу пропозицію.